۱۴۰۰ خرداد ۱۰, دوشنبه

بیانیه تأسیس جنبش انقلابی آزادی افغانستان - جاآا

 بيانية تأسيس

جنبش انقلابي آزادي افغانستان - جاآا

 امروز اول ماه مه 2010 برابر با يازدهم ماه ثور 1389، با تقدير از روز جهاني كارگر ايجاد جنبش انقلابي آزادي افغانستان (جاآا) را به تمام مردم دلير، كارگران، دهقانان، زنان و مردان شورشگر، محصلين مبارز و جوانان انقلابي و ساير زحمتكشان افغانستان با افتخار و سربلندي اعلام ميداريم.

ما ايجاد جنبش انقلابي آزادي افغانستان (جاآا) را در مجموع به تمام رهروان جنبش انقلابي كشور نيز تبريك ميگوييم. زيرا بر اين باوريم كه هر قدمي كه در راه انقلاب و آزادي افغانستان برداشته شود ميتواند براي كل جنبش انقلابي كشور مثمر و ثمر واقع گردد. و با اين وصف اينك روزيست كه با ايجاد جنبش انقلابي آزادي افغانستان مقاومت و مبارزات ملي - دموكراتيك خلق هاي افغانستان غني تر از پيش ميگردد.

و از طرفي ديگر با اين باور كه جنبش انقلابي كشور بخشي جدايي ناپذير از جنبش انقلابي جهاني است و بدون شك در روند فتح جهان نقش كليدي خويش را دارد، لذا ايجاد جنبش انقلابي آزادي افغانستان را به تمامي خلق هاي در بند جهان و تمامي نيروهاي انقلابي سراسر اين كرة ارض و همچنين همة آنانيكه قلبشان براي رهائي انسان ميتپد تبريك عرض مي نمائيم.

از آنجائيكه جنبش انقلابي آزادي افغانستان خويش را متعلق به جنبش انقلابي كشور و جنبش انقلابي بين المللي ميداند، لذا همپاي ديگر انقلابيون در راستاي تسريع روند انقلاب و آزادي افغانستان از بند تمامي زنجير هاي ريز و درشت امپرياليستهاي غارتگر خورد و بزرگ در پيوند با جنبش انقلابي جهاني به كار و پيكار انقلابي خستگي ناپذير ميپردازد.

«جنبش انقلابی آزادي افغانستان» حاصل كار ايدئولوژيكي چند ساله اي است كه بعد از نشست ها و گفتگوها و بحث و نظرها و مطالعات گوناگون ما منسوبين اين جنبش بدست آمده است که متعهد است تا برای ايجاد يك جنبش توده اي به بسيج كارگران، دهقانان، جوانان و تمامي زنان و مردان زحمتكش و ستمديدة اين مرز و بوم در راستاي ايجاد جنبش انقلابی وسیع براي آزادي تمامي خلق هاي در بند افغانستان در شكل مقاومت ملی توده اي و انقلابی خلق های کشور به کار و پیکار انقلابي مبادرت ورزد.

اين جنبش با اعتقاد به اينكه بيرون راندن نيروهاي كشورهاي امپرياليستي از افغانستان و سرنگوني حاكميت ارتجاعي دست نشاندگان آنها عمده ترين مسئلة مبارزاتي كنوني را تشكيل ميدهد به ارتباط با توده هاي ستمكشيده براي متشكل ساختن آنان بر حول محور مبارزة ملي - دموكراتيك ميپردازد.

مبارزة ملي را بصورت مقاومت ملي توده اي در برابر اشغالگران و دست نشاندگان و وابستگان آنها تا محو كامل سلطة امپرياليسم از كشور و حصول آزادي حقيقي ملي ادامه ميدهد.

و مبارزة دموكراتيك را همپاي آن براي درهم شكستن مناسبات نيمه فيودالي حاكم به پيش ميبرد.

و اين تنها راهي است كه ميشود آنرا فقط از طريق انقلاب پيمود و به آزادي رسيد.

استراتژي و هدف دراز مدت جنبش انقلابي آزادي افغانستان رسيدن به جامعه اي است كه در آن صحبت از استثمار انسان از انسان ياوه اي بيش نباشد. رسيدن به جامعه اي كه براي همگان كار، براي همگان نان، براي همگان مسكن همراه با شرافت و كرامت انساني بدور از هرگونه تبعيض جنسيتي و مليتي در كمال آرامش و امنيت با برخورداري از آخرين دستاوردهاي علمي زمان باشد.

عمده ترين اهداف مبارزاتي جنبش انقلابي آزادي افغانستان - جاآا عبارتند از:

در زمينه سياست

  1. مبارزه عليه هرگونه تجاوز و اشغال در جهان
  2. مبارزه بر عليه تمامي نيروهاي امپرياليستي موجود در كشور و ادامة اين نبرد تا پاكسازي كامل كشور از لوث اين نيروها بمنظور قطع سلطة نظامي و سياسي اين اشغالگران و سرنگوني دولت دست نشاندة آنان
  3. ايجاد دولت دموكراتيك نوين
  4. برقراري ساختار اداري نوين مطابق با نيازهاي خلق هاي افغانستان
  5. ايجاد شوراهاي كارگران و زحمتكشان شهر و روستا و كنگرة سراسري نمايندگان شوراهاي خلقهاي كشور به عنوان اساسي ترين مرجع قانون گذاري و اجرائي دولت دموكراتيك نوين
  6. الغاي تمامي پيمانها و قراردادهاي اسارتبار و خائنانه اي كه دولتهاي مرتجع افغانستان با قدرتهاي امپرياليستي و يا كه دولتهاي ارتجاعي منطقه منعقد ساخته اند.
  7. رها سازي زنان از تمام بندهايي كه آنها را به اسارت كشيده و تحت ستم قرار داده است. برقراري نظام اجتماعي كه زنان بتوانند در تمام عرصه هاي زندگي سياسي، نظامي و اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي از حقوق مساوي برخوردار شده و همپا و همدوش مردان نقش فعال خويش را در تمام اين عرصه ها ايفاء نمايند.
  8. جدايي دين از دولت
  9. در جامعة دموكراتيك نوين، دين به مثابة امري اعتقادي خصوصي و قلبي انسانها تلقي ميگردد و هيچكس حق اين را نخواهد داشت تا از احساسات ديني و مذهبي افراد جامعه در تحت سليقة شخصي و يا به هر دليل ديگري استفاده و آنرا به عنوان ابزاري در جهت كسب منافع به هر شكلش كه ميخواهد باشد بكار گيرد.
  10. لغو هر گونه تبعيض، جنسيتي، مليتي و غيره
  11. اعطاي كامل حقوق دموكراتيك براي تمام كسانيكه در قلمرو دولت دموكراتيك نوين زندگي ميكنند. مانند حق آزادي عقيده و بيان، مطبوعات و رسانه ها، حق اجتماعات و تظاهرات، حق كار، حق انتخاب كردن و انتخاب شدن؛ حق آموزش، مسكن و غيره

در زمينه اقتصاد

  1. كليه سرمايه هاي امپرياليستي و بورژواكمپرادورها يعني سرمايه داران بزرگ (بانكها و موسسات صنعتي و تجارتي بزرگ و انحصاري) به نفع اكثريت جامعه (كارگران، دهقانان و پيشه وران و ساير زحمتكشان) مصادره ميگردد.
  2. بانكها بعد از مصادره توسط دولت دموكراتيك بعنوان موسسات مالي ملي اعلام ميشوند و بمنظور كارآيي بيشتر در يك بانك واحد ادغام ميگردند. اين مصادره هرگز شامل پولها و امانات خلقهاي كشور نميشود. بلكه سرمايه ها و دارائي هاي مربوط به خود بانكها بعنوان سرمايه ها و دارائيهاي ملي بنفع كارگران و زحمتكشان شهر و روستا توسط دولت منتخب و شورائي دموكراتيك به كار انداخته ميشوند.
  3. برنامه هاي انكشاف زراعت و مالداري بعنوان پاية اصلي اقتصادي كشور در اولويت كاري دولت نوين قرار ميگيرند.
  4. سرمايه هاي كوچك و متوسط داخلي به نفع اقتصاد خلقهاي جامعه رشد داده شده در زمينه هاي توليدي بكار گرفته ميشوند و هرگونه واسطه بازي تحت نام تجارت و غيره ممنوع ميگردد.
  5. زمينهاي ملاكين مصادره و سپس به دهقانان بي زمين و كم زمين به نام انقلاب ارضي دولت دموكراتيك توزيع ميگردد.
  6. تعاوني هاي توده اي در هر منطقه ايجاد و در تحت نظارت و كنترل دقيق شوراها قرار داده ميشوند تا بمنظور اداره و پيشبرد عرضه و تقاضا در جهت منافع خلقهاي كشور به عاليترين شكل ممكن آن كار و تلاش انقلابي نمايند.
  7. تجارت خارجي توسط دولت دموكراتيك كاملا ملي ميگردد و صادرات و واردات كالاها بر اساس نياز خلق هاي كشور صورت ميگيرد. تمام امورات مربوط به تجارت يعني كارهاي جمع آوري محصولات براي عرضه در بازارهاي داخلي و يا صادرات شان به بازارهاي خارجي و تمام كارهاي مربوط به واردات و توزيع و پخش كالاهاي وارداتي به مردم، توسط تعاونيها انجام ميشود، تا دست واسطه ها و دلال ها از ميان برداشته شود. پول حاصله از فروش محصولات داخلي در بازارها داخلي و خارجي بدون كم و كاست و دستبرد به صاحبانشان باز ميگردد، و كالاهاي وارداتي هم بدون دست به دست شدن توسط واسطه ها و دلالان بطور مستقيم با قيمت پائيني به دست خلقهاي كشور ميرسد. و در نتيجه بجاي آنكه اندك كساني بعنوان تاجر و دلال و غيره صاحب سرمايه ها و دارائيهاي سرسام آور گردند، خلقهاي كشور از مشكلات اقتصادي رهائي ميابند و به رفاه و آسايش ميرسند.

در زمينة فرهنگ

  1. مبارزه با تمام زواياي تاريك و روشن و آشكار و پنهان فرهنگ امپرياليستي و ارتجاعي حاكم بر كشور
  2. اشاعه و رشد فرهنگ و افكار نوين (فرهنگ ملي، علمي و توده اي دموكراسي نوين) يعني فرهنگ ضد امپرياليستي و ضد فئودالي توده هاي مردم تحت رهبري طبقه كارگر
  3. ترويج فرهنگ رهائيبخش ملي، فرهنگ ملي انقلابي كه احساسات ملي خلقهاي كشور ما را تقويت كرده و آنها را بسوي استقلال واقعي و آزادي كامل از قيد و بند امپرياليستهاي اشغالگر سوق دهد.
  4. رشد و اشاعة فرهنگ علمي، مبارزه با افكار خرافي و يا هرگونه فرهنگي كه در بردارندة افكار اسارت آوري چون سِحر و جادو و جادو بازي باشد.
  5. تقويت فرهنگ توده اي، فرهنگي كه در خدمت كارگران، دهقانان و ساير زحمتكشان باشد و روحياتشان را براي آزادي صيقل دهد.
  6. مبارزه در جهت دفع هجوم فرهنگ ضد انقلابي كشورهاي ديگر به كشور كه در اصل نمايندة فرهنگي طبقات حاكمة آن كشورهاست. تلاش در جهت جذب عناصر مترقي و انقلابي فرهنگ خلقهاي ديگر نقاط جهان تا با استفادة آن به غناي فرهنگ انقلابي خلقهاي خويش افزوده و آنها را با خلقهاي ديگر كشورها كه سرنوشتي مشترك دارند پيوندي فرهنگي نيز زده باشيم. و بر اين اساس به فرهنگ انقلابي خويش در راستاي اتحاد با خلقهاي ديگر كشورها وجهة انترناسيوناليستي داده باشيم.

مرگ بر امپرياليسم

مرگ بر دولت دست نشانده

زنده باد جنبش انقلابي آزادي افغانستان - جاآا

زنده باد انقلاب

برقرار باد جمهوري دموكراتيك نوين

نوشته شده در Thu 1 Jul 2010 ساعت ۹:۴۸ ق.ظ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی

  نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی مقاومت! در برابر اشغالگران و مرتجعین مزدورشان فایل PDF امپریالیستهای اشغالگر بخاطر تأمین منا...