۱۴۰۰ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

اعلاميه شماره 8 (جاآا) به مناسبت اول مي 2013

 با تجليل از اول مي

كاخهاي ستم را بلرزه درآوريد!

127 سال پيش در اول مي سال 1886 كارگران شهر شيكاگوي امريكا براي بدست آوردن حقوق شان مصافي خونين را با بورژواهاي غارتگر حاكم بر خود آغاز كردند. در اين مصاف خونين كارگران زيادي توسط بورژوازي حاكم بيرحمانه به خاك و خون كشيده شدند. اين روز در تاريخ مبارزات طبقه كارگر براي هميشه از ارزش مبارزاتي ويژه اي برخوردار است.

اینک اول ماه مي امسال در شرايطي فرا ميرسد كه ستم و خونخواري امپرياليستهاي غارتگر و مزدورانشان بر مردم دربند افغانستان و خلقهاي ديگر نقاط جهان به اوج خود رسیده است، وضعیت کنونی چهره و ماهیت تمام نیروهای ضدمردمی را که با نقاب دموکراسی و آزادی بر اریکه قدرت تکیه زده اند را با وضاحت كامل و روشن آشکار گردانیده است. زيرا امپرياليسم غدار با تجاوزات استعماري متعدد خود در نقاط مختلف جهان و با بقدرت رساندن مزدوران منطقه اي و بومي اش چهره پليد خود و مزدورانش را آشكارتر از هميشه ساخته است. در نتيجه شرايط براي مبارزه زحمتكشان شهر و روستا در نقاط مختلف زير سلطه امپرياليسم براي نابودي كاخهاي ستم بيشتر از پيش آماده شده است.


 كارگران و زحتمكشان شهر و روستا!

ماهيت نظام ظالمانة‌ سرمايه داري و امپرياليستي حاكم بر جهان چيزي جز غارت توده ها و خلقهای دربند نيست. قدرتهای امپریالیستی حاكم بر جهان براي تصاحب سهم بيشتر از غارت خلقها، از انجام هیچ پستی و دنائت و جنایتی خودداری نمیکنند. این قدرتهای امپریالیستی با جنگ افروزي و ايجاد و گسترش انواع تروريسم و دهشت افكني میکوشند تا هر یک شان با به عقب راندن دیگری از میدان غارت و چپاول امپریالیستی شان، جان و مال خلقهای دربند را با شدت بیشتری به چنگ و دندان گیرند. اینان که از چنگ و دندانشان خون توده های مردم میچکد سرنوشت خلقهای بسیاری را به تباهی و سیاه روزی کشانیده اند، حاصل اين تبهكاري هاي امپرياليستي بحران هاي اقتصادي و اجتماعي لاينحلي است كه همة خلقهاي جهان را به ستوه آورده است. از اینرو طبقه کارگر اینک در وضعیت بسیار اسفناکی قرار دارد. شدت فقر و بیکاری و بیماری بیداد میکند. سرمایه داری امپریالیستی با تجاوزات و ستم و استثمار بیرحمانه ای که در جهان می آفریند دیگر رمقی برای زحمتکشان روی زمین باقی نگذاشته است. کره زمین به جهنمی برای کارگران و دیگر زحمتکشان یدی و فکری تبدیل شده است.

هم اکنون راه نجات از مظالم اين نظام سرمايه داري امپرياليستي در سازماندهي انقلابي زحمتکشان اعم از كارگران، دهقانان، پيشه وران، مأمورين و معلمين، متعلمين و محصلين و ديگر اقشار و طبقات فرودست ميباشد كه در هر نقطه و مكان باید وسیعا توسط افراد و نیروهای مترقی و مردمی بر علیه استثمار و استعمار، سرمایه داری و امپریالیسم صورت داده شود. برای این منظور، تجلیل و گرامیداشت از روزهای تاریخی طبقه کارگر وظیفه و مسئولیت همگی ماست.

گرامی باد اول می

زنده باد آزادی

نابود باد ستم

جنبش انقلابي آزادي افغانستان (جاآا)

30 اپریل 2013

نوشته شده در Tue 30 Apr 2013 ساعت ۱۱:۱۱ ب.ظ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی

  نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی مقاومت! در برابر اشغالگران و مرتجعین مزدورشان فایل PDF امپریالیستهای اشغالگر بخاطر تأمین منا...