۱۴۰۰ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

گرامي باد اول ماه مي 2012

گرامي باد اول ماه مي، 

روز تاريخي تمام ستمديدگان جهان!


تنها با جهانبيني علمي و مبارزه طبقاتي است كه در نبرد ضد امپرياليستي و ضد ارتجاعي ميتوان به استثمار، استعمار و ديگر پليدي ها براي هميشه پايان داد!

 

پانزده سال بعد از كمون پاريس در اول ماه مي سال 1886 كارگران تحت ستم و استثمار در شهر شيكاگو نفرت و انزجار خود را با شجاعت و بي باكي از نظام بهره كش سرمايه داري در كارگاه مك گورميك كه از ماه ها قبل شاهد اعتصابات بود به نمايش گذاشتند اما صاحبان سرمايه توسط سازمانهاي امنيتي و قضائي خويش اكثر آنها را به شكل وحشيانه سركوب و تعدادي را با جوخه اعدام از بين بردند.

بر اساس بررسي علمي تاريخ، استثمار و استعمار معلول مالكيت خصوصي و خاص نظام هاي طبقاتي است كه تقسيم جامعه به دو طبقه حاكم و محكوم يعني برده و برده دار، رعيت و ارباب و كارگر و سرمايه دار معلول همين استثمار و استعمار در صورتبندي هاي اجتماعي اقتصادي برده داري، فئودالي و سرمايه داري ميباشد.


برده داري نخستين صورتبندي اجتماعي اقتصادي مبتني بر استثمار

در دوره برده داري اين نخستين صورتبندي اجتماعي اقتصادي مبتني بر استثمار، دو طبقه عمده كه برده داران و بردگان بودند ساختار طبقاتي را تشكيل ميدادند. در اين دوره برده دار همچنانکه مالك وسايل توليد و خود برده بود از حق خريد و فروش او برخوردار و حتی صاحب جان او نيز بود.

استثمار بسيار شديد و ظالمانه برده داران قهر و خشم و شورش بردگان را موجب گرديد. در اين دوره هر چند كه برده داران با تكيه به قوانيني كه خود براي حفظ منافع و نظام برده داري شان ساخته بودند كوشش و تلاش كردند باز هم نتوانستند جلو طغيان برده ها را بگيرند. آنها براي بهره کشی و جلوگيري از سقوط نظام برده داري شان برده ها را به زنجير می كشيدند، لت و كوب وحشيانه  می كردند، می كشتند اما باز هم نتوانستند كه در مقابل كينه، خشم و شورش آنان تاب بياورند. و در نتيجه شالودة نظام ضد انساني برده داري شان بر اثر تشديد هر چه بيشتر تضادهاي طبقاتي كه قيامهاي بزرگ بردگان نمونه آنست متزلزل گرديد و بجاي آن صورت بندي اجتماعي اقتصادي ديگري كه آنهم بر شالوده استثمار و استعمار استوار بود - دوران فئوداليسم - مستقر شد.


دوره فئودالي دومين صورتبندي اجتماعي اقتصادي مبتني بر استثمار و استعمار

برده داران كه از اثر استثمار شديد بردگان، ديگر به فئودال مبدل شده بودند با استفاده از تجربياتي كه از سرکوب و فریب برده ها آموخته بودند دوباره به شكل ديگري بردگان ديروز را كه ديگر بنام بردگان آزاد شده ياد ميشدند در زير استثمار و ظلم و ستم خويش قرار دادند و براي محكم كردن پايه هاي قدرت شان آئين هاي جديدي را در جامعه بوجود آوردند.

ديري نگذشت كه طبقه محكوم يعني برده هايي كه حالا به رعايا مبدل شده بودند دانستند كه هنوز در بند و زنجيرند و اين قوانين جديدي كه ارباب ديگر از حق كشتن آنان بطور رسمي برخودار نيست و شبها بعضا آزاد هستند و در وقت كار چماق بدستي آنها را مورد لت و كوب قرار نميدهد كافي نيست. بر علاوه هر چه كار و زحمت ميكشند سفره آنها خاليست و تمام دسترنج آنها را ارباب به يغما ميبرد. در نتيجه دوباره فرزندان آنها به شورش و پرخاش روي آوردند.

در حاليكه تضاد ميان اين دو شدت ميافت سير تحولات و تكاملات باعث رشد نيروه هاي مولده، پيشه وري و در نهايت بوجود آمدن صنعت شد. با رشد توليد كالائي عوامل كم و بيش شكل گرفته صورتبندي اجتماعي اقتصادي سرمايه داري پديد آمد. سرانجام قيامها و جنگهاي دهقاني اساس جامعه فئودالي را متزلزل ساخت و جامعه راه رشد خود را بسوي دوران بعدي - سرمايه داري - گشود.


سرمايه داري آخرين نظام مبتني بر استثمار و استعمار

رشد پيشه وري و در نهايت پيدايش صنعت باعث زايش طبقه سرمايه دار گرديد. و در نتيجه اين وضعيت، طبقه محكوم يعني رعايا از چنگ فئودالان آزاد و به چنگال سرمايه داران درآمدند.  و متناسب با آن آئين ها، قوانين و اخلاق هاي نو بوجود آمدند. صاحبان سرمايه براي حفظ منافع شان به آنها جنبه مقدس دادند، هرچند كه آئين هاي قبلي نيز مقدس و تغيير ناپذير ابلاغ ميگرديدند.

سرمايه داري اين آخرين نظام مبتني بر استثمار و استعمار، بر شالودة مالكيت خصوصي سرمايه داري بر وسايل توليد و استثمار استوار است.

دو طبقه عمده در سرمايه داري وجود دارد كه عبارت از سرمايه دار كه مالك وسايل توليد است و كارگر كه مالك انرژي خود ميباشد. سرمايه دار با در دست داشتن مالكيت وسايل توليد كارگران بسياري را در كارگاهها و يا كارخانه ها جمع ميكند و با خريد بسيار ارزان نيروي كارشان - فكري و جسمي - آنها را بشكل شديدي مورد استثمار و بهره كشي قرار ميدهد.

در سرمايه داري دولت سرمايه دارها وجود دارد همانطور كه در فئودالي و برده داري دولت فئودال ها و برده دارها وجود داشت كه هر كدام بر اساس قوانين خود حاكميت ميكردند.

دولت سرمايه دارها قوانين سرمايه داري شان را با زور اسلحه و فريب و نيرنگ بر نيروهاي مولده كه كارگران و زحمتكشان يدي و فكري هستند اعمال ميكنند. قانونگذاران و مجريان و قاضيان سرمايه دارها شب و روز به پاسداري از منافع آنان مشغولند. تا شايد بتوانند كه نظام ضد انسانی سرمايه داري شان را در مقابل شورش گرسنگان و ستمديدگان عصر سرمايه داري حفظ كنند.

شورش كارگران تحت ستم و استثمار شهر شيكاگو در اول ماه مي 1886 حركت تاريخي طبقه كارگر است كه براي اعاده حقوق خود و رهائي شان از چنگال سرمايه داران شجاعانه در مقابل دستگاه دولت سرمايه دارها ايستادند و از هيچ چيزي نهراسيدند.

امروز اول ماه مي، روز تاريخي ستمديدگان جهان است. كارگران و زحمتكشان سراسر جهان از زن و مرد و پير و جوان اين روز فرخنده را تجليل ميكنند و با عزم و اراده انقلابي در مقابل دولتهاي سرمايه دارها كه اكنون در تحت عنوان امپرياليسم جهاني به غارت و چپاول وحشيانه و خونريزانه خويش مشغولند با شجاعت مي ايستند و براي پايان بخشيدن به نظام طبقاتي ميرزمند.

هستي در حركت است و همراه با تكامل، مبارزه طبقاتی که جريان دارد شدت میابد. سير تحولات به ما ميرساند كه هيچ وسيله و قدرتي نميتواند جلو نيروي طبقه كارگر را سد نمايد. كشتن، به دار آويختن، به زندان افكندن با هر قانون و تحت هر نامي كه باشد نميتواند راه مبارزه تاريخي طبقه كارگر را بگيرد. اين ايمان و اعتقاد ماست. باور داريم و پيروز مي شويم. ايدئولوژي ما، باور ما، ايمان و اعتقاد ما رهائیبخش است. راه ما تاريخي و عمل ما علمي و منطقي است.

گرامي باد اول ماه مي، روز تاريخي ستمديدگان جهان

نابود باد نظام ستم و استثمار

مرگ بر امپرياليسم

مرگ بر ارتجاع

زنده باد انقلاب

جنبش انقلابي آزادي افغانستان (جاآا)

دهقان مبارز

01 مي 2012

12 ثور 1391

www.jaaaweblog.blogspot.com

jaaaemail@gmail.com

نوشته شده در Wed 2 May 2012 ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی

  نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی مقاومت! در برابر اشغالگران و مرتجعین مزدورشان فایل PDF امپریالیستهای اشغالگر بخاطر تأمین منا...