۱۴۰۰ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

پيام همدردي به مناسبت درگذشت مينا حق شناس زن مبارز و انقلابي

 پيام همدردي

جنبش انقلابي آزادي افغانستان - جاآا

به مناسبت درگذشت مينا حق شناس زن مبارز و انقلابي

 

به سازمان زنان هشت مارس (ايران - افغانستان) و همه رهروان راه رهائي و آزادي

با تأسف و تأثر فراوان اطلاع يافتيم كه مينا حق شناس از ياران سربداران، فعال حقوق زنان و از بنيانگذاران سازمان زنان هشت مارس (ايران - افغانستان) پس از سپري نمودن چهار سال رنج جانكاه بيماري سرطان سحرگاه 8 جنوري 2011 در كشور سوئد درگذشت.

مينا حق شناس بزرگ زن ايراني، نه، بلكه اين بزرگ زن انقلابي انترناسيوناليست يكي از دلباختگان راه رهائي و آزادي خلق هاي در بند جهان بود كه آگاهانه و عاشقانه زندگي اش را در راه آرمانهاي خلقي و انقلابي تمامي خلقها و انقلابيون جهان جاودانه ساخت. او همراه يارانش در طي چند دهه نبردي طولاني با دو رژيم استبدادي و ارتجاعي پهلوي و جمهوري اسلامي با همت والاي انقلابي كه داشت در مقابل خون آشام ترين نيروهاي ارتجاعي تا به دندان مسلح اين دو رژيم مستبد و سياه دليرانه ايستاد و به عهدي كه با خلق هاي تحت ستم ايران، افغانستان و جهان بسته بود تا پايان عمرش وفادار ماند و هرگز از انجام درست و اصولي وظايف انقلابي اش ذره اي كوتاهي نكرد.

پرپر شدن گلهايي چون مينا از گلستان انقلاب آنچنان داغ و دردي بر دلهاي عاشق رهائي و برابري ميگذارد كه جز با پيروزي و به ثمر رسيدن انقلاب به هيچگونه شكلي تسكين نخواهد يافت. زيرا غم از دست دادن ياران، رفيقان و همرزماني كه سخت ترين ايام نبرد را با مقاومت انقلابي خويش ثبت تاريخ نموده اند اندوهي بس گرانسنگ است.

مينا از زمرة آن عاشقاني بود كه تا آخرين دقايق عمر خويش جانانه رزميدند و همچون سرو ايستاده به استقبال مرگ رفتند. او از الگوهاي مقاومت و مبارزه عصر ماست. بايد به پاس خدماتش در راه انقلاب به احترام بايستيم و اين سرودش را براي تجديد عهدمان با وي و گراميداشت از آرمانهايش بخوانيم:

می آیم،

با كوله باری از درد،

          قلبی پر از امید

مرا دریاب

       ای دوست

                ای همدرد!

می خواهم،

      كوله بارم پر از شادی باشد

                             پر از نان،

                                  پر از دوستی،

                                           آزادی

                                             پر از برابری

به وسعت بی كران،

         به بزرگی حرمت زن

                  و به سنگینی مسئولیت انسان

شانه هایمان،

    توان آن را دارند، برای حمل آن

و دستهایمان،

      توان آن را می یابند، برای تقسیم آن

                              به هر كس به اندازه، نیازش!

جنبش انقلابي آزادي افغانستان – جاآا خود را در اندوه از دست دادن اين زن بزرگ مبارز و انقلابي با ياران، خانواده، بستگان و ديگر رهروان راه رهائي و آزادي شريك ميداند. بيائيد غم از دست دادن اين زن مبارز و انقلابي را به نيروي مبارزاتي كوبنده تر براي رسيدن به رهائي و آزادي مبدل سازيم.

دستهاي گرم تمامي تان را ميفشاريم

جنبش انقلابي آزادي افغانستان – جاآا

25 جدي 1389 برابر با 15 جنوري 2011

نوشته شده در Sat 15 Jan 2011 ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی

  نه! به هرگونه توافق امپریالیستی و ارتجاعی مقاومت! در برابر اشغالگران و مرتجعین مزدورشان فایل PDF امپریالیستهای اشغالگر بخاطر تأمین منا...